Friday, September 21, 2012

Kepercayaan yang Hilang~



Apa yang korung faham?? Tak faham?? hurm..aku pun tak berapa nak faham jugak sebenarnya neh. tapi aku agak2 laaa kan. dengan menggunakan naluri keibuaan yang aku ada neh. dia kata cenggini.
"Kepercayaan tu macam kertas sekali dia terenyuk. dia tak kan boleh jadi sempurna ataupun elok balik" ewah kau sue! dah pandai kan translate2 neh. huh! *menyedapkan hati sendiri.

kenapa kita tak percaya??

sebab orang tuh pernah tipu kita.

boleh ke kita nak percaya orang yang tipu kita balik??*betul ke ayat aku neh? macam tunggang langgang je BM aku neh. huhuhuhu

Entah. aku pun tak tahu. susah aku nak jawab soalan neh. soalan aras tinggi neh. masa stpm dulu tak dak soalan aras tinggi cenggini. huh! tapi mungkin aku boleh kot percaya balik kepada orang yang membuat aku tak percaya tuh dengan cara menghantukkan kepada hotak aku kat dinding--> Hilang ingatan--> Lupa salah dia pada kita-->boleh ler percaya balik. heeeeeee. Korunk macam mana???

Jadi kesimpulannya, huh! pengenalan tak der. isi pun kurang terus kesimpulan. aku neh kalau buat karangan neh. dan kompom2 C. apa yang aku duk merepek neh. meh dengar aku punya sesi pergulungan. dah macam debat parlimen pulak. eceh!


Sekian!
 

24 comments:

Nur Atirah said...

btol2 , kalau dah sekali orang lain prank kite , sampai biler pon susah nak caye lek kan

BERT said...

mmg pon.. bila kita dh percy buat taik plak.. smpai bile pon takkan cy dah pasni..

Mrs Velentine said...

betul 2..sekali ken atipu mmg susah nak percaya lagi

:: Mrs.Eady :: said...

betul..sekali ditipu selama nyer terluka..

cikeyrah said...

kalau sekali dah tipu, mmg susah nak percaya balik . .huhu

Suara Hati said...

trust kali kedua ? susah la kalau dah pernah tipu..mustahil tak akan tipu lagi kan tapi entah la..susah nak cakap ..ehe

eenie minniey said...

betol3,skali dah kena tipu mmg pikir beribu kali r nak caye baleq

dyabunga said...

btl tu..sekalikepercayaan tu hilg susah nak dptkan balik kepercayaan tu..kalau dpt pun mungkin tak sekuat kepercayaan sblm tu

Everything's Everythings said...

Betul tu.. aku pun pernah menipu smpai sekarang tak dipercayai T.T

cweet pinky said...

boleh kite nak percaya balek tapi tahap kepercayaan tuh takkan sehebat kepercayaan yang asal , nampak tak permainan dye di situ , hahahaha !

hainom OKje said...

Ha..ha....lawaklah Sue ni... siap manjat ni Okje ketawa he...he...

Alah bagi canlah.... percaya balik.... kalau kita yg buat orang tak caya cam ne....he..he... apa pun janganlah jadi penipu... 'Mak takut Dose nyah!!!' he..he..

diba said...

so jgn wat org lain hilang kepercyaan pada kita

teratak hati said...

Betul la quote tu..mmg sush nk percaya balik..tp kdg2 tgk keadaan dan siapa orgnya..

::CIK LYNN:: said...

betol...kita xkan lupa bila orang tipu kita...rasa kepercayaan tu makin lama, makin sikit..ibarat cam kertas yg sue cakap tu la :)

Momo said...

aku bagi peluang ke 2 je..ke tiga ke empat..no way...

Sue PeLik said...

@BERTsuka komen bert! kalau orang dah buat taik kat kita kan??kalau takat kena taik sekali tak pa lagi kalau 16 kali memang nak kena balik taik balik laaa hihihi

Sue PeLik said...

@cweet pinkyhahahah macam2 laa CP neh! hihihihi

Sue PeLik said...

@hainom OKjemanjat ??? okje, apakah itu???

hainom OKje said...

he..he... manjat tu climbing le... asal perkataan 'panjat' dijawakan jadi manjat...he...he... ala ala bahasa melayu kuno!!!

NUR AIN AZMAN said...

Thats right. Bila kita dah bagi kepercayaan kt org tu, org tu kena la jaga kepercayaan kita sebaik2 nya. Sekali broken, mmg susah nak lupa dan susah nak percaya balik kan

cik nana said...

kesiaannn org yang dah menipu tu orang dah tak percaya dia lagi. huuu

blog usang said...

di dlm apa juga keadaan...janganlah sampai org lain hilang kepercayaan pada kita..hati2 dlm sebarang tindakan..

KorN said...

wah cik sue jadi translator plak yer.. hehe..
btw, do not trus people hundred percent..

fifie said...

Perempuan kalau sekali kepercyaan dia dimusnahkan susah dia nak bina balik kepercayaan tu.

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com