Saturday, August 4, 2012

Mana lebih penting DUIT ke CINTA??

 
atau
  

 kata seorang kawan perempuan aku~

cinta tu lebih penting. dia tak mampu nak hidup dengan orang yang dia tak cinta. even lelaki tu ada duit berkoyan-koyan pun dalam bank tapi kalau tak der cinta dengan perasaan. TAK BOLEH! cinta perkara pertama katanya.

Kata seorang kawan lelaki aku~

Duit lebih penting! cinta dan sayang itu mampu dipupuk. dengan duit kita boleh buat apa saja yang kita nak!

Kata seorang pakar motivasi~

Jangan kawen dengan lelaki yang kata " i ada cinta yang akan i berikan pada u"

kata aku~

CINTA & DUIT itu sama-sama penting
Cinta saja pun tak leh jugak. tambah untuk aku yang kuat makan neh. aku rasa tak kenyang aku nak makan cinta hari-hari. Hari ney cinta masak kicap, esok cinta masak sambal, lusa cinta masak tiga rasa. tak boleh3. aku nak jugak makan benda2 lain macam ayam goreng atau ayam panggang atau ayam percik.

Duit saja pun tak boleh jugak tak der cinta. Kalau duit banyak sangat neh asyik nak p dangdut jer. hari2 p dangdut sampai abaikan anak, bini, suami, ibu ayah dan sesapa jer laaa~ lagi pun cinta dan kasih sayang neh mana boleh beli2.

" mamak! kasih sayang satu!"

harus tak der weh!

:P

sekian!

11 comments:

elyna mirsada said...

btl 2..rsnye dua2 pnting..skg ni lau xde duit mmg xleh hdup sbb nk bli pe sj gna duit even nk msuk tnds pn kna byr,,hehe

Sue PeLik said...

kannnnn?? nak masuk jamban pun kena bayq kann hihihi

aNiss :):) said...

dua-dua sama penting!! tanpa duit, cinta lame2 akan hilang. sebab serabut sgt fikir pasal tak de duit :DD

Sue PeLik said...

betul tuh anisss :)

cikeyrah said...

Dedua penting, tak boleh nak ada cinta jek tapi duit xdo, hampehh jugak . . hehehe

eimah siti said...

bagi cik siti,., 2 2 penting...hehe...follow awk...=)

Sue PeLik said...

cik kirah - betul tuh! hahaha hampeh ler kalau duit tak der cinta her hihihi

eimah- betul tuk cik emah hihi sama penting tuh!

~didiey~ said...

didiey rasa dua2 penting..zaman skrg sume duit.tapi kalau idup dgn org yg kita xsuka pown xblh gk kn?mengundang mslh laen plak..

psst~~nnt didiey review pasal novel tu kat blog didiey k;)

Sue PeLik said...

betul tuh didie!
hihihi okeh tak sabarnyaaa huhuhu

Erisa Levine said...

btol2,..antra cinta & duit,msing2 ad kpentingan sndri...tanpa cinta kta xkn bhagia, tp tnpa duit kta x bleh idop...ermm,ad ke org byr bil gne cinta?haha...

Sue PeLik said...

betul tu erisa! hahaha tak der rasanya orang bayar bil pakai tuh hihihi

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com