Sunday, July 15, 2012

Segmen Ramadhan : Juadah Berbuka Anda?






1) Apakah juadah berbuka Cik Sue?

Juadah berbuka aku memang simple sebab apa jer makanan yang ada aku tibai. Aku memang makan semahu2 nya macam aku dah berpuasa 44 hari. Teruk kan?? Wat hape nk tipu?? Aku memang lapa kot! Tapi makanan yang wajib ada setiap kali berbuka puasa ialah....


Nasik! Simple kan?? kan aku dah kata simple. Tak percaya lagi! hikhik. Aku memang kena makan juga nasik. kalau aku tak makan mula laa badan aku naik bijik2. merah2. pastu menggeletar satu badan. hehehe. Ya...memang aku tipu. Sapa suh pcya? hihihi.

Tapiii...
kalau nasik tak der kira okeh lagi...
tapi kalau bnda neh tak der..aku memang meronta2. silap2 pakingsen aku datang balik.
apa dia tuh??
haaa neh diaaa..


Orang Utara panggil AYAQ. Orang Perak pnggil AYOR. Orang KL panggil AIR. Orang utan??
Tu aku tak pasti. maybe WATER kot. huhu Omputih sgt yer org utan! huhuhu
Masak bukak puasa bnda yang aku tonggang dulu air! berjug2 aku minum kdg2 tu mungkin sampai dua kolam. sebab tu aku kembang setaman!

ada satu bnda yang aku tak suka makan. tapi bagus untuk di makan. tapi aku memang tak suka. bukan apa...perut aku neh tengah mintak di isi makanan2 yang lazat2 mak aku suka paksa aku makan makanan neh sampai ugut2
"ang tak mau makan neh jangan bukak pose!"
mak aku..mak aku...

then...
aku pun terpksa telan sambil kunyah2 dengan mata yang tertutup
apakah??

Kurma

hihihihihi. tupun takut nak makan! debik sekali gelong dua kali. huhuhu
Inilah juadah berbuka puasa aku yang WAJIB. sihat kan?? :P

2) Makanan yang Cik Sue syorkan untuk juadah berbuka puasa kepada orang lain?

Aku syorkan korunk makanlah apa yang korunk suka. kank makan apa yang tak suka muntah2, pengsan2 bagai. Jenuh! kalau korunk suka KFC makan laaa KFC bukak puasa, kalau korunk suka Sizling, makan sizling! tapii kalau korunk suka aku? jangan lak makan aku! walaupun aku memang nampak cam AYAM GORENG! huhuhuhu

Sekian!

Aku sebenarnyaa tak tau nak tag sapa...
aku mana ada femes cm orang len...(tak brapa nk ada kwn huhuhu)
Cik Penganjur leh tak sy tag diri sendiri??
huhuhu
tak boleh??
yerlah2...


dan semua!!!

p/s : nk join?? klik jer banner erk..:) jom ler reramaiiii :)

:P
bye!




12 comments:

eimah siti said...

wahhhhh...thanks sebab tag cik siti....nnt isnyaAllah cik siti join....http://eimah2328.blogspot.com

Sue PeLik said...

sama2 cik siti hihihihi

aisya said...

kalau sy prefer makan kuih2 je utk berbuka.. hehe

btw, thanks join! =)

Sue PeLik said...

hehehehe tu ler..kalau sy makan kueh jer mau esok pengsan hahaha
hurm okeh wc! tak der hal laa huhuhu

LiYana said...

wah..simple gitu ;)..

Sue PeLik said...

huhuhuhuhuhuhu yer ker cik liyana?? :)

Cik Yaya said...

sebelum makan ape2..dahulukan kurma dulu. Sunnah taw..^_^
selmt bpose...=)

Sue PeLik said...

hihi baeeeeeekkkkkkkkkkkk cik yaya!! ingt pesan kamooooooo~
selamat berpuasa jgk huhuhu

Chenta Eyfa Latieyfa said...

hehehe..folo kamo jugak

Sue PeLik said...

tq cik chenta :)

Shira Ismail said...

thanks sebab singgah segmen yg same :)
shira dtg sini n memollow..hehe

Sue PeLik said...

tq shira :)

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com