Thursday, September 13, 2012

Tiga resepi kegemaran semua by sue pelik~


Tengok aku punya tajuk kat atas tuh ??
gila punya konpiden kan???

Hari neh mak aku tinggalkan aku tanpa pamit!
bukan pamit jer dengan nasik2 pun tak der~
Ya...mak aku sedang melakukan Experimen lagi pada haku.
terasa mcm penunu bunsen lak! hukhukhukhuk

Experiman hape mak aku buat?
mak aku tengah buat experiman sama ada anak dia yang pelik neh
dah boleh kawen ke tidak???

disebabkan oleh kerana keinginan diri yang nak kawen tuh meluap2 luap!
aku cuba membuktikan sesuatu kepada mak dan abah aku!
yang aku dah boleh kawen!!







guest wat???



















Jeng! jeng! jenggggggggggggggggg!!!

Ketam Goreng Mencari Cinta!!
 Ewaaaah!!! banyak laaaa aku punya mencari cinta! mencri kunyit pun tak jumpak tadi. huh!
Ketam Goreng mencari cinta neh tak susah buatnya! 
sonang! sangat sonang! kucing aku pun reti buat gamaknya.
hukhukhukhukhuk

Ikan Goreng terbakar!!!
hahahahahahah. korunk tengok ikan tuh! tengok!
aku pun kompius. aku goreng ke bakar ikan neh tadi.
kenapa jadi mcm neh weh??? hukhukhuk
kena kutuk ler dengan mak haku~
satu lagi, jangan tanya aku, neh ikan hape? aku men amek jer dalam peti sejuk tadi
myb ikan temakul kot. ikan yang dalam batu belah batu bertangkup tuh! huhuhu

kicap berbawang dan bercabai melaka negeri bersejarah!
huhuhuhuu. tetiba melaka negeri bersejarah.
korunk pernah makan tak??
tak pernaaaahh??? aku jer laaa yang melantak benda neh sensorang2 
hukhukhuk

Amacam Juri??? tiga resipi telah saya hidangkan
boleh kawen tak mcm neh??
ke kena pospon enamploh tahun lagi???
huhuhu

Okje?? ok je ka??? ok sgt???
huhuhuhu okje pandai masak. hari2 dia masak lauk sedap2
korunk tak caya? g tgok blog dia!

Sekian!

34 comments:

Mrs Velentine said...

hahaha..tp sekurang2 ble mkn juga..n ble diperhaluskan lagii.chewah

Cik Honney said...

tulisan tu xbrapa nampak ler sis...cuba tukar warna kepada warna yang terang sikit..sure happy orang nak baca...hope sis xterasa k..

thanks cuz sudi follow sye..sye sudah follow awk kembali..salam perkenalan..
http://wadahberbicara.blogspot.com/2012/09/tart-nenas-gebu.html

┐('⌣'┐) (┌'⌣')┌ said...

rupa dah cntik rasa mungkin sedap ni.. pas-pas. dah boleh kwen he he

hainom OKje said...

Yuhuuuuu.... Juri dah datang ni...he...he...
OKlah tu Sue sedap ape.... ada beberapa perkara OKje nak komen ni....he..he... Ketam masak style Hotel tu..... baju tak bukak he..he.. Ikan tu rasanya ikan senangin eh.... dan yang ke tiga... sambal kicap macam tu OKje selalu jugak buat.... kalau malas nak buat sambal kicap... sebab kena tumbuk kan...so buat cam tu ajelah.....

Sue OKje pun dah jadi macam Sue ni.... tak ingat nak balik pas tu asyik mengilai je tak habis-habis....

Mana ada pandai masak Sue... simple-simple bolehlah.....dulu masa OKje macam Sue lagilah tak pandai masak.... Sue pun kira oklah tu pandailah jugak..... masak GORENG-GORENG pun SODAP!!!

Nak baliklah...nak gosok baju.....

Tengku Laurel Adamila said...

Wah-II . Da lulus tuh , da lulus ! Hoho >,< Datang follow sini . Hehe. Sy tag awk untuk segmen ni :

http://laurel-adamila.blogspot.com/2012/09/segmen-aku-sayang-kau-sahabat.html

ros_reeza said...

ok, dah boleh kawen dah ni :) serius Ros cakap ni.. Erk..hihihihi

BERT said...

dah terer masak dah boleh kawen ni huhu

Cik Nur said...

Perghh..lulus dah ni.. yg penting nama masakan kemain eh..hihihi.. :)

mencari cinta lagi..kihklihkih... lwak..!

siti naqiah said...

wahh suke ketam..nyum3 :D

yoon da-hyun said...

walaupun terbakar ikan goreng tho still nampak yummy :)
heee !
cicah dengan kicap isi bawang tho :)
i love it !
serioussss !!!

Murni said...

ikan tu kat tempat aku kitorang panggil ikan tamban kalau tak silap.

kalau silap memang aku skali xlayak kawen lagi...haha

~PILOT LOVER~ said...

sedapnyer ketam tu...huhu :) menitis air liur ku..hahah

Hanif Idrus said...

Luaran tak penting..yang penting sedap tak...hehehehehe.
Tak menyabar nak kawen...hehehhe

Kan dah jadi Google + tu..aku dah add Sue sebagai sahabat sejati aku..kekekeke

new hope said...

salam,

ikan terbakar tu mesti sedapkan

KLIK guru akan jadi profesional berprestij AKHIRNYA

Sue PeLik said...

terima kaseh kepada juri2 yang mengomen!! kepada okje! huhuhuhu tenkiu2 tenkiu! doa2kan saya lepas neh boleh pada masak macam okje! incik hanif. sapa enggak mau kawen dong! huhuhu

Sue PeLik said...

@Tengku Laurel Adamilatengs!! suka2nya kalau dah lulus.

Sue PeLik said...

@ros_reezayer ker ros??? yuhuuuuuuuuuuuuuuuu!! hehehe

muhammad asyraf said...

buat resepi baru erk? :)

Nurmujahidah Ismail said...

ok la tu,, daripada muja yang goreng telur mata pun fail,, haha,,

dEdEQ dE wIshEs said...

COMPIRM LEH NIKAH .. HEHEHE

EH .. SAMBAL KICAP SUE GITU ERK ?

KITE LEN CIKIT .. HEHEHE

Mieya Atiera said...

Janji boleh dimakan dan kenyang perut sudah lah. hihi

nur anis said...

haha..kalau dah terpaksa tu, memang main aci dan je lah masak...asal siap..huhu..serupa je lah kita...

Sally Samsaiman said...

bole la...bole la...bole la kawen dahh..hihihi

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

YANA RASMIKAN ! BAHAWA CIK SUE DAH BOLEH BERTUNANG ! :)) Heeee . Berkawen tuu kena ada lagi 10 resipi ke atas yg perlu dibuat..dan resipi tu mestilaa semuanya unik dan sedap.baru leh kawen..okay..hahahha...

Kesuma Angsana said...

sedap ni bila makan panas2 dengan perut yg tengah lapar hehehe. Boleh kawen dah .........

Remy hazza said...

yg no3 paling sedap......he3

N.Aima K said...

sayurnya mana? tak cukup sihat menu ni hihihi

wana wazm said...

hai,sy tag awak di http://justforcontest.blogspot.com/2012/09/hot-and-super-giveaway-by-fatimah.html

jemput join..=)

haz said...

boleh la drpada xde pape kan.. hihihi

Misz Mieza said...

Okla tu.. Boleh makan.. Cuma semuanya kering2.. Kuah2 takde ke? Btw, percubaan yang baik! ^_^

I love Sleep said...

haha~ berusaha lg.. ILS pn sdg blajar masak..

eimah siti said...

wahhhh...ni membuatkan perut cik siti main lagu keroncong ni....hehehe......lapaq la

Si Matatajam said...

Wah mantop resepi tu ha ha..dah bleh kawin la ha ha...

Everything's Everythings said...

tergelak tgk entry ni dgn komen OKje tu hahaha..

nama menu terbaik, berbakat buka restoran kau ni hak2
Kicap berbawang dan bercabai melaka negeri bersejarah xD

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com