Wednesday, September 12, 2012

sebab apa monyet suka makan pisang erk?


Anda sembelit??
berada di bilik temenung adalah perkara yang paling memeritkan??

 

adakah Tekanan darah anda asyik menekan dan naek mendadak tanpa diminta
apa lagi bila raya menjelma?

 

Anda stress?? asyik memikirkan kenapa orang asyik tanya bila mau kawen?
bila mau kerja?

 

Anda mempunyai jerawat??
jerawat batu, kayu , papan dan pelbagai jenis lagi sering hinggap di muka??

 

Anda mengandung??
asyik muntah di sana sini tanpa kira tempat atau keadaannya??
eh, jap tanya asal muntah kau macam warna pelangi neh?? huhu

 

Inilah 'barang' baru yang dapat menyelesaikan masalah anda itu!!

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Taraaaaaaaaaaaaaa!!
 pisang!!
http://4.bp.blogspot.com/-SOcz92Xj330/TVNXLzSHGoI/AAAAAAAACZk/aIm2DN7hK0s/s1600/banana.jpg 

Sembelit - Buah pisang dikatakan makanan paling mujarab bagi penyakit sembelit.
Tekanan darah tinggi - Ia mengandungi ‘potassium‘ tinggi yang amat berguna bagi mereka yang melakukan diet rendah garam.
 Stress - Protein ‘trypotophan‘, sejenis protein yang dapat diubah oleh tubuh menjadi ‘serotonin‘ yang dimiliki oleh pisang, mampu membuat perasaan seseorang menjadi lebih tenang dan bahagia.
Mengandung - Kandungan gula semula jadi yang tinggi terdapat pada pisang boleh mempertahankan kadar gula dalam darah sehingga mengurangi rasa mual.
Kulit pisang - PARUT luka atau jerawat amat buruk, lebih-lebih lagi apabila parut hitam 

sumber 

Agaknyaaaa sebab tuelah monyet suka makan pisang kan??
banyak khasiatnya. huhuhu

sekian!

19 comments:

hainom OKje said...

he...he... ada-ada aje Sue ni... nah GCB .... tadi kata nak!

Azee Hana said...

banyak khasiat nya pisang ni...oo,,baru tau,,pisang leh hilangkan stress..agak2,,,monyet mesti x stress kan..hii

nanieybarnieylurviey said...

pisang pisang pisang!!!! :)
suke mkn pisang tp jarang beli pisang.. :)

eimah siti said...

thanks for sharing...heheh

zaxx said...

hihiii..patut la mnyet suka..byk khasiat... mesti cntik dan sihat mnyet2 tu kan.hahah

Cikgu Ma said...

rasanya tak jugak...saya dh makan pisang, makan betik..tetap melabur seminggu sekali...rasanya air kosong kena lebih...hehe

~PILOT LOVER~ said...

thanks foe the info... eeii geli tgk muka yg jerawat tu...haha :) kartun ni scary.. :)

Cik Nur said...

pisang okey ye untuk sembelit.. baru tahu ni, ingtkan betik je..hihihi

aswadz said...

aku mmg sker makan pisang. lg2 pisang free.

siti naqiah said...

banyak gile khasiat pisang..kalo nk kulit muka licin, pkai kulit pisang tu, hehe *just sharing :D

Sue PeLik said...

heheheh kan2 banyak betoi khasiat pisang neh huhuhu

cweet pinky said...

hehehe , entry yang bes !! hehehe , follow akak di sini , teruja lak bile tau akak senior CP hehehe !

Hanif Idrus said...

kekekkekke........
Alamak....aku suka pisang so aku macam ........hahhaha.
Nanti I buat review blog u dan beritahu macam mana u boleh dapat PR1..besok!!! OK

Sue PeLik said...

hahahha ramai yang suka makan pisang kan??? huhuhu sedap2 pisang! saya pun suka~ huhuhu

Mieya Atiera said...

Wah, banyaknya khasiat pisang. Nice sharing :)

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Nice entry lahaiii..setiap hari kena gantung pisang dalam rumah dan ngap nee . taklama jadi monyet la kita..haha

AnneRaini said...

sbb pisang sedap..goreng pisang lagiii sedap.

BERT said...

ingt iklnn ape la td.. hihi... bgus.. pisang mmg bgus.. sy pon suke mkn pisang..

Misz Mieza said...

Saya suka makan pisang.. Adakah saya monyet? Eh? Komen paling tak memberangsangkan abad ini.. Heheh..

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com