Monday, September 10, 2012

Pengalaman Temuduga Biasiswa Tenaga Pengajar Muda UITM


Entry Panjang
Pre-Interview

aku stay kat bukit beruntung. rumah mak ngah aku. banyak kejadian perit dan menyakitkan hati aku neh jadi! tapi tak per laaa jus let it go. mls nak pk byk kank drh tinggi mak aku naek pulak. huhuhu. tak do kena mengena sue! back tu our story~ malam tuh aku g padang jawa umah kawan aku. aku smpat duk kejap sangat. nak kentut pun tak sempat! aku punya sepupu nak amek mkwe dia kat pudu. huh! what the hell ler! nak amek makwe ke nenek makwe ke yg kau ikut aku apa sal? wahhh tetiba marah lak! memang aku hangin satu badan sepanjang balik. bawak kate pun rasa mcm tak bawak. huh! makwe kau neh tak der mak bapak 
ke? yang suh kau dan sedara mara kau sekali datang amek neh??huh! sabo2 suriani!
Okey. aku sampai umah kul 3.30 pagi. selepas amek mkwe sepupu aku neh. Dia singgah pulak minum kat kedai makan. memang stress gila weh! stresss!! aku neh esok nak g INTERVIEW tau! bukan nak p makan hangen kat UITM tuh! Tak per..aku sabar lagi. lepas tuh balik jer rumah. semua org sibuk nak tido. aku lak sibuk cari pakwe aku! nak bercinta? tolong ler! bukan taim ler aku nak bercinta pepagi buta dengan esok aku nak g memalukan diri neh. aku g cari dia suh dia ajarkan aku BI. huh, nasib bek ler my future hubby my english teacher. gedik ler weh! okeh aku pun belajar grammar dengan dia. sebab esok aku ada ujian kemahiran BI. Then aku tidooooo~

Interview

Aku mohon untuk sambung dalam penulisan kreatif~
hanya 12 orang sahaja yang di panggil INTERVIEW. huh! sekejap terasa diri neh sangat bertuah!
Aku masuk dalam bilik bersama 11 orang yang lain untuk menjawab soalan BI sebanyak 100 soalan selama 30 min! huh. bapak pya laaa banyak kau. dah macam jawab soalan medsi kau tahu? aku siap jawab soalan sebelum masa berakhir. pelik tak? ntah. aku pun pelik dengan diri aku. tapi memang apa yang aku belaja subuh tadi dengan incik faiz hilmi memang masuk! tu laju jer aku jawab. keh2. soalan senang ler weh! budak dalam perut pun boleh jawab. sungguh! tetiba teringat kata kwn aku yg bru aku kenal tuh.
*sue Allah tak suka kta takbur. hehehe. maaf2 aku gurau jer.
lepas habeh jawab soalan. kami kena menunggu di ruang menunggu kat sebelah. aku tengok ruang menunggu tuh dah mcam kedai kopi. mcm2 ada! tapi yang paling best. ada TV. citer batu belah batuh bertangkup lagi. dalam hati aku. gila punya kreatifnya orang kat sini kan?? hihihi. sementara menunggu aku terkejut dengan macam2 benda yang aku dah mis! tahu amenda?? huh! aku terlupa bawak salinan photostat! dengan salinan borang permohonan! gila kan?? masa tuh rasa macam nak cabut jer tak nak masuk dalam. yer laaa kank dia tanya kat aku. mana?? aku nak jawab apa?? atas nasihat kawan aku. aku sabar jer. tunggu dia mintak. tapi pelik aku. kenapa kawan aku punya dia minta then aku punya tak?? pelik!

aku biarkan soal borang2 tuh berlalu. sementara menunggu aku sibuk bersembang dengan kawan baru. sungguh aku tak rasa nervous macam aku punya interview sebelum2 neh! kenapa erk??
then nama aku kena panggil! cik nursuriani! aku pun dengan konpidennya jawab yer saya! huh.
over. 

Di bilik Interview

Penemuduga : Okey cik Nursuriani plz introduce ur self
aku pun merepek meraban tentang diri aku. lepas sampai jer aku bagitau yang aku 1st degree dalam kaunseling. penemuduga tu tercengang. then dia tnya aku
Penemuduga: betul ker awak mohon untuk penulisan kreatif neh? ke awak salah masuk bilik??
dia cakap dalam bi ler. aku translate takut uolllsss tak faham! ececece.
aku pun angguk sambil jawab mana yang patut. Then dia tnya lagi~
penemuduga: ada pengalaman dalam penulisan kreatif??

aku pun dengan jujur jawab tak. memang aku tak der pengalaman ataupun apa2 basic untuk penulisan kreatif kot.huhu korunk nak tahu? itu jer laaa soalan yang dia tanya kat aku. sedeh weh! aku p jauh2 dia tanya dua soalan jer?? then dia suh aku buat mock teaching. bersemangat jer aku bagi penerangan. tapi aku rasa cam hampeh jer! penemuduga tuh sibuk dengan kertas2 dia. dah macam jawab exam aku tgok! huh. 
aku kuar dengan muka ceria! sebab? aku ler org yang paling kejap di INTERVIEW! tak sampai 5 min! aku jamin. 

After Interview

kami disuruh tunggu sekejap sementara keputusan nak dikuarkan untuk panggilan interview kedua bersama dekan. kau tau dekan sapa?? razak muhaideen kot! yang buat citer mami jarum tuh. aku sebenarnya malas nak tunggu. sebab aku tau. memang aku tak kan dapatnya. cara dia tercengang bila dengar aku punya 1st degree dalam kaunseling tuh pun aku dah yakin tak dapat! 

dan akhir sekali!!
Maaf Cik Nursuriani ! anda tidak berjaya! cuba lagi di lain masa!
dan please nak mintak tuh mintak kos berkaitan yer!
hukhukhukhuk ingtkan diri sendiri weh!

-Bukan rezeki. yg penting usaha dan pengalaman manis itu- :)
terima kaseh kepada yang mendoakan aku!

22 comments:

Unknown said...

xpe at least ad pengalaman :) good try !

p/s sepupu cik anis pu pegi interview ni.. xdpt jugak !

nursuriani said...

huhuu tu ler ada pengalaman laaa huhuhu tenkiu cik anis!!

Nurul Husna Mohd Hassan said...

ada rezeki yang lebih la tu nanti :)

nursuriani said...

huhuhu tu ler! rezeki lain nanti kot doa2kan kak huhu

are_lin@yu said...

tak da rezeki nak buat camna kan..bersabar ya dear ;-)

nursuriani said...

tu ler bkn rezeki kn tk per laaa huhuhu

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Woww ! Dah ada pengalaman kan..untung ugak laa tu wlaupun bukan rezeki awk :)

nursuriani said...

huhuhu tu ler dah ada pengalaman okeh laaa walaupun tak dapat huhuhu

OKje said...

Bagus Sue.... dapat tak dapat lain cite.... yg penting pengalaman tu.....

nursuriani said...

betuk tuh! sooo huhuhu tak per laaa kan tak dapat pun huhuhu pengalaman tu penting!!

Miss N™ said...

xpe walaupun xberjayakan.. tapi yg penting pengalaman itu..! mmg berharga..

nursuriani said...

tu lerr tak bjaya pun tak per laaa jnji dah pergi. usaha.huhuhu

Anonymous said...

pengalaman paling berharga tu sue

mama lynn said...

=) usaha tangga kejayaan. sy g exam spa tp kandas

nursuriani said...

KA- tu ler pengalaman berharga!! tak per laaa huhuhu

lyin-rezeki kat tempat lain kot kan huhuhu

dEdEQ dE wIshEs said...

TAHNIAH SEBB TERPILIH TUK G INTERVIEW SUE ..

XPE .. SKURANG2NYE SUE DE PNGALAMAN ..

NEXT TIME .. TRY AGAIN KEWH ..

nursuriani said...

dedeq- tu ler awakkk huhuhuhu!! tima kasehhh.

Unknown said...

takpa2...at least try kan....=)

nursuriani said...

tu lerrr bukan rezeki kan cik ct huhuhu

Nadia Elena said...

pasni lau dapat interview, buat betul2 ye. gunakan pengalaman yg ada. good luck for your future.. =)

o.O said...

xpe la.. xde rezeki kat situ

nursuriani said...

tu ler tak der rezeki. tak per laaa :)

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com