Tuesday, September 11, 2012

Rendahkan aku sampai aku jadi rendang~


Sesi merendah-rendahkan aku yang sedia rendah sehingga menjadi rendang!
not rendang makanan tu erk. neh rendang yang bermakna pendek atau kata lainnya bonzai.huhuhu

Neh rendang makanan! sedap plak. huhuhu

Org tuh kata : Kenapa awak tak nampak mcm cekgu pun erk??

 Habeh? kalau tak nampak aku mcm cekgu?
nampak aku mcm apa? Ct Nur haliza?? Lisa surihani??
tak kan farid kamil? agak2 laaa! tak kan nak p market pun pakai name tag??
tak kan nak p wat cop pulak kat dahi aku neh?"aku cekgu!"
huh! tlg laaa. cekgu pun manusia biasa jugak. korunk jangka cekgu tuh mcm mana??
pegang buku banyak2?? bahasa puitis2?? garang??skema?? cm tuh??
hadoiiiiiiiiii plzzz laaaaaaaa~  bebudak tak suka ler cm tuh!

Org Tuh kata lagi : sepatutnya awak yang bagi kaunseling. neh saya pulak. 

Then lepas habeh dia cipta ayat yang paling baik untuk menyindir aku tuh. dia pun gelak terbahak2.
sonok yer?? sonok kan dapat bahan kan org?? HelloooOoOooo~ Kaunseling tu bukan nasihat. sekali lagi aku ulang yer. kaunseling tu bukan nasihat. tidak sama sekali!! kau hengat yang kau bagi kuliah subuh dari tadi sampai sekang neh kaunseling ker?? no syg~ tak! so kalau tak tahu jgn ckp. sedeh!

Org tuh sambung lagi : habeh kalau bukan nasihat? apa gunanya kaunseling??tak guna ler p kaunseling mcm tuh!

ewah2. aku geram sebenarnya. rasa nak jer baling dengan pinggan mangkuk yang ada kat depan aku masa tuh. tapi bila hengat balik sabo2 sue kawal emosi. kawal emosi. huhuhuh aku pun sengeh sambil
bagi penerangan~ biasanya kaunselor tu lebih banyak mendengar dari membebel. 
kaunselor hanya petunjuk untuk selesaikan masalah seseorang tuh!
then org yang bermasalah tu yang akan cri jalan sendiri mcm mana nak selesaikan masalah dia.
faham?

waahhhhhhhhh. tepuk tangan sikit kat aku weh! hiihihhih *menyampah dengan diri sendiri.
huhuhu. cukup laaa setakat tu aku share aku di rendah2 kan. kebanyakkan kata2 dia, aku sekadar menjawab dengan senyuman. biarlah~ dia tak der ilmu tentang tuh. so buat apa nak marah??
ececece padahal masa tuh berangin2 jer aku punya badan! keh8!

Huh! puas dapat luahkan kat Uolsss my dalink! my polower! tak bek kan dia cakap kat i cm tuh?? huhu. *mintak simpati jap. keh2. tak der laaa.kalau ya pun nak menegur aku yg tak der gaya cekgu neh. tegur ler dengan berhemah. berhikmah. dan bersopan santun. aku terima kok! huhuhu. myb leh suggest kat aku lepas neh sue nak kuar je kau kena bawak rotan dengan white board sekali. biar org nampak kau mcm cekgu!
hhuhuhuhuhu

sekian!

17 comments:

Noor Atikah Ramli said...

hikhik . rendang pon sedap .
sabar ye ^^

nursuriani said...

hikhikhikhik. baek! dgr nasihat cik rongok sabar! :)

Miss N™ said...

serius lapo tengok pic rendang tu..hihih..

apepun sue, lantak la kat org.. yg penting kita tahu siapa kita... kannn..

nursuriani said...

hahaha nur! sama laa kita lapa jugak tetiba teringat pagi raya. huhuhu

Unknown said...

gaya cikgu tu cana eh? hehehe.. eza kalo kuar org xsangka cikgu.. tapi bila dah sembang.."ooo,cikguu" emm.. camna gaya cikgu tu ye?? <> hehehe.. sharing is caring..

notakaki:tak kira apa pon jua tanggapan org, kita jadi diri sendiri.. org lain tu hanya jeles je dgn kita.. maybe we have done something great yg menyebabkan org tu tergugat lalu menyebarkan keburukan kita.. aduhhh..benci betul kat sekolah yg masih ada org yang camni..

Anonymous said...

pedulikan kata2 orng, yg penting kita sedar diri kita siapa

nursuriani said...

eiza-betul2 setuju sangat. pening pk cekgu tu kena mcm mana? tak faham. huh! saya sokong ler apa yang awak kata 300%!! :)

ka- tu lerr. tpksa buat tak tahu. kalau buat tahu. dpt drh tgi nanti.hehehe

Cikgu Ma said...

rendang = rendah..org utara ea?

done follow u back thanx =)

OKje said...

He...he... relaxlah Sue....dia pun nak bergurau manja-manja ngan Sue....

Eh.... memang pun nampak sedap rendang tu.... macam teringinlah pulak.....

Mrs Velentine said...

kdg2 org nampak kit apunya salah jer..dia punya salah tak nampak..

are_lin@yu said...

sedap apa...hehe

No name said...

Rendang makan or rendang rendah. Both aku suke sebab 1 sedap, 1 lagi chomel.

nursuriani said...

okje- huhu tu ler nak bmnja tak nak gtw kan?? huhu

mrs-betul tuh setuju sgt!

ayu-huhu mmg sdp!

lizzie-huhuhu betul2 sejuk hati dengar hikhikhik

new hope said...

salam,

suka rendang

KLIK transformasi pendidikan mundurkan negara page

CIK TOM said...

rendang lg sedap makan...tp kl org rendah2kan org lain smpi rendang mmg geram..

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

hahahakkk , lawak laaa sue nii ! hahaa

Kira Sakura said...

hihihi... xpe la biar je nt lama2 dia bosan dia diam la tue.. klu kita blas sama la kita mcm die kan

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com