Friday, August 31, 2012

"aku dah boring ler kawen beb, mcm nak cerai jer"


"aku dah boring ler kawen beb, mcm nak cerai jer"

 

Rasa mcm nak tersembuq kuaq semua semprit yang aku tengah kunyah neh.
Cerai???? gila babas apa hang neh??
ang ingat kawen tuh mcm makan kueh semprit??
boleh tukar2 makan kueh lain bila borink??
hadoiiiiiiiiii

Fakta Tentang dia~
-Tengah Pregnant
-Kawen Baru setahun lebih
-Sebelum neh dah pernah pergi kaunseling kat pejabat agama

Bila dia cerita kat aku~
Laki dia buat dia mcm Pe****r
'Touch n Go'
Dia cakap dia dengan laki dia sekang neh tidoq asing~
Lelaki dia jarang makan kat rumah~
Sumpah! aku kesian...

Tapi aku tak boleh buat apa2 kesimpulan. sebab aku belum dengar daripada pihak laki dia~
aku tak tau apa sebab dan puncanya. mungkin jugak pembawakan budak dia jadi sensetip. mungkin jugak perasaan dia ja atau mungkin memang laki dia mcm tuh?teruk! aku tak tau. 
 
Oleh tu, aku suruh dia bincang dengan suami dia.
komunikasi tu penting bagi aku. sebab sampai bila dia nak macam tuh?? kalau dia tak cakap, lelaki dia tak tahu apa yang dia rasa. kalau dia tak dengar, dia lak tak tahu apa dalam fikiran laki dia.
 
*korunk ada cdgn tuk selesaikan masalah dia??

15 comments:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sebab tu kalau nak kawen ni kena betul2 bersedia, lagi besar tanggungjawab bila dah kawen ni =)

p/s : akak tak p mana2 pun sue, akak keje ni. huk3. sedih, nak nangis guling2.

cik stella said...

ksian nye kat dye ... it's ok, bncg lek lok, dptkan jln pnyelesaian same2 ... pkir habes2 dlu b4 buat keputusan ...

Cik Nur said...

ish.. tak tahu nak kata ape.. risau bab2 rumah tgga org ni..

apapun, harap kawan sue tu bw bersabar lah ye..

Sue PeLik said...

kak husna-betul tu kak. kalau nk kawen neh men tgkap muat jer memang jgn laaa bahaya. huhuhu. kena keja?? hikhikhikhik

cik stella-tu ler kesian sagt saya yg dgr pun kesian. apa lagi org yg tgung mcm tuh.

cik nur-tu ler..harap benda yang sama jugak laaa

Hanif Idrus said...

Perkahwinan ni dalam 2 tahun pertama memang payah sebab dlm proses kenal mengenal dan ekonomi main peranan.
Org muda ni ler jawapannya....Cerai....

Sue PeLik said...

hurm tu lerrr tak tau nak cakap. masa mula2 dulu dah p kaunseling kat pejabat agama dah. dah ok. neh jadi pulak. hadoi

whitecappuccino said...

bab2 ni memang dua2 kena bincang

adibahfaizah said...

errr, takutnya dengar prob diorng ni.
wishing them will happily ever after :) aminnn

Gen2Merah said...

sedih kan kalau ada kes rumah tangga macam tu.. harap kes mereka dapat d selesaikan dengan baik..

Sue PeLik said...

semua-tu ler takut! harap dapat diselesaikan dengan baik laaaahuhuhu

NUR said...

Betul tu. dua dua kena bincang tu..

Sue PeLik said...

Nur- Tu ler pasat! huhuhuhu kena bincang sebenarnya benda2 mcm neh huhuhu

ayut said...

kisah umah tangga ke...mmm..cian jgk.tp dy lg tahu khidupan dy gan suami..kena refer org spttnya la..kaunseling ke :)
smoga dapat handle yer kwn tu..harap bila nak kawen btul2 la bersedia..smga dijauhkan semua tu dgn kita :)

Sue PeLik said...

ayut- tu lerr hurm dah pernah g kaunseling dah dorang neh tapi tue laaa jadi lagi.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sebab tu la akak tak kawen2 sampai sekarang kot. hehe.

sian akak kena keje kan? huk3

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com