Saturday, July 28, 2012

bulan 7 genap usianya 28 tahun & bulan 7 jugalah genap 1 tahun kami putus tunang~

 

"Tahun ni abg rasa gembira sebab abg bertemu jodoh yang benar-benar sayang kat abang dan sanggup bersusah senang dengan abg"

Apa maknanya??
Apakah selama 6 tahun kami bersama menjadi pasangan kekasih dan mengikat tali pertunangan itu tidak ada maknanya bagi dia???

Tidak kah dia ingatt??

Perempuan ini yang selalu berada di sisi  tatkala dia sunyi dan memerlukan teman
Perempuan ini yang sentiasa memberi motivasi sehingga dia berjaya melanjutkan pelajaran
dan 
Perempuan ini juga yang tidak pernah putus asa, bersabar, menanti dia mendapat pekerjaan yang lebih baik yang lebih menjamin masa depan...

Semuanya di lalui ketika bersama perempuan ini...
bukan perempuan itu...
dan kenapa dalam ayat dia di atas..
seolah2 perempuan ini tidak benar2 menyayangi diri nya
tidak betul2 sanggup bersusah payah dengan dirinya..
kenapa??








"abg, selamat pengantin baru...
biar pengantin perempuannya bukan saya...
saya tetap doakan yang terbaik buat abg..
biarpun satu dunia mengatakan sayang sy pada abg itu bohong
 dan pengorbanan saya pada abg itu palsu hanya ALLAH yang tahu..
apa yang terbuku di hati ini"

Ya...Tuhan...
Kuatkanlah diri aku ini..


- MAAF.tidak tahan lagi menanggung segalanya sendiri..biar sekali kuluahkan perasaan ku di sini-

13 comments:

nanieybarnieylurviey said...

SMTI

Slm 8 Ramadhan...

Ujian dri Allah utk hambanya.. Ada yg lebih baik dri dia mnanti u dear :)

Sue PeLik said...

tengs dear ..

HanNah said...

Sabar ye CIk Sue.. redha dgn keputusan Allah.. DIA hanya nak terbaik untuk hamba2 NYA ;)

Sue PeLik said...

thnz cik hannah..
speechless ermm

✿ Nani ツღ said...

ALLAH dah aturkan jodoh yang lebih baik untuk awak tu..
Sabar..ALLAH takkan menduga hambanya jika hambanya tak mampu untuk menghadapi dugaanNYA itu.
Setiap yg berlaku ada hikmahnya :)

Sue PeLik said...

tima kaseh cik nani :)

hazmatul farha said...

die bukan yang terbaik untuk kamu.. jadi Tuhan akan temukan kamu dengan orang yang bleh membimbing kamu lebih dr lelaki yg kamu kenal dahulu.

kesedihan adalah kkebahagiaan yang tersembunyi dicipta oleh Allah, adalah hikmah disebalik yg berlaku. Bersabar ye..

Sue PeLik said...

tak tahu nak kata apa~
juz leh ckp tima kaseh saudaraku..
ada membri kekuatan dan smngt..

steffany daph said...

moga awk tabah menghadapi semuanya. kuatkan semnagat k dan banyakan tawakal (:

Sue PeLik said...

tengssss yaaa awak..hurmm

UmmiSyarni said...

sabar ye.mmg sakit kalau ditinggalkan.tp hidup perlu diteruskan.akan ada insan yg lebih baik dr dia utk awk nnt.insyaAllah...

Si Matatajam said...

Ya Allah tacing sgt bila akak baca luahan hati adik ni... Akak berdoa semoga jodoh adik nanti lebih baik dari bekas tunang adik tu..

Sue PeLik said...

ummi- tengs..itulahh yang mampu dibuat. sabar.huhuhu

si mata tajam-hurm..tima kaseh ya insya ALLAH

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com