Friday, January 11, 2013

pelam cicah budu!


Assalamualaikum!

Sebenarnya neh cerita semalam! aku nak cerita kepada semua orang makanan kegemaran aku! entah kenapa semalam aku rasa aku teringin sangat nak makan pelam! a.k.a mangga. aku pun keluar rumah berjalan beberapa langkah dan petik pelam kat pokok. senang kan?? haa. memang pun! pelam kat umah aku tu tinggi aku jer. hihi. so korunk dah leh bayangkan betapa bantutnya pokok pelam umah aku. heeeee. walaupun dia bantut dia sedap! nyummmm. nyummm. tetiba aku teringat budu yang ada kat umah aku. apa lagi, aku tuang budu tu pastu bubuh cili macam gambaq kat bawah neh! perghhhhhhh!!! sambil makan tu meleleh2 ayaq liuq aku weh. huhuhu. aku tipu jerk. tu yang aku nak bagitau. hahahaha tapi sebelum tuh aku ada soalan kat korunk.

budu yang diambil kat google tapi lebih kurang macam neh laaa yang aku buat. cuma tak dak limau. ha! dah boleh bayangkan dah??

pelam neh aku amek kat google. pelam umah aku tak sempat nak snap. semua masuk dalam perut aku dengan begitu rakus dan gelojoh. :P
pelik ka makan budu dengan pelam???
korunk makan tak budu dengan pelam???
heeeee. aku tak makan budu dengan nasik! 

23 comments:

syafiq audy said...

sedappppnyeeeeeeee,..nak mkn gak weh,.ad g dak budu???

Nurul Aini said...

aaaaa..sedapnya..nak sikit..bestnya pokok mempelam rendah..lagi2 time berbuah..seronoknya..hehe.

Bintang said...

pernah jugak. sedap.. :)

Sally Samsaiman said...

eh...pes time ni tau de org mkn pelam dgn budu..hahaha...salu sally mkn dgn cili kicap jer... :)

Kesuma Angsana said...

dah namanyer sue pelik ...so..but KA mmg suka budu ni

Mas Zull said...

assalamualaikum MJ...sedapnya terliur tengok...;)

Cik Nur said...

errr..xpernah cuba lagilah budu dengan pelam...

sedap ke..?
hihih

Sue PeLik said...

@syafiq audy budu banyak weh kalau ang nak sebotol pun ada huhuhu aku leh bagi! huhuhu

Sue PeLik said...

@Sally Samsaiman sedap cik sally try laaaa uhuhuhuhu

Sue PeLik said...

@Cik Nur huhuhu sedap sangat cik nur!!! nanti kalau cuba mesti nak lagi punyaaa huhuhuhu

AyueJean said...

Terliurnya tengok buah mangga tu...
Tapi nak cicah dengan budu... Errrrr...
Budu tu pun AJ tak reti makan...
Hehehehehe.....

I love Sleep said...

pelam makan budu x makan hehe.. tp macam sdp je.. yum3

syafiq audy said...

lapaq terus ase,...

hainom OKje said...

Akakkk jarang makan budu dikkk.... kecuali makan nasi kerabu,... itu pun konfius mana satu budu...he..he...tapi macam biasalahkan trademark akakkkk OK JERRR he..he..

Jarang dengau ni Sue ...selalu bukan ngan kicap ke? Tapi belasah ajelah Sue janji sedap!!

Sue PeLik said...

@AyueJean AJ try makan dulu sedap!! huhuhuhu

Sue PeLik said...

@syafiq audy cepat balik! kalau lapaqqq huhuhuhu

Sue PeLik said...

@hainom OKje sedap kak!!! huhuhu siyes. hingga menjilat jari telunjuk kot! huhuhu yummyyyyy :)

syafiq audy said...

ada g ka budu weh,.nak2,..

Encik H said...

setakat ni xpernah makan budu..makan berudu pun xpernah..hehehe

Sue PeLik said...

encik H try makan mesti nak lagi punya huhuhuhu

baby comel said...

pelam kita makan.. tapi budu tak =) hehe,

ros_reeza said...

Ros memang tak pernah makan budu dengn buah pelam ni.. hihi.. tak tahu apa rasanya ye..

Ain Dzaya said...

tak pelik lah..tapi bukan budu yang cicah ulam....tp budu..gula..garam..cili..sangat yummyy....balik umh mesti carik nie..hehew

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com