Tuesday, January 29, 2013

Pegang 7 Kali dah boleh mengandung??



Masa kecik2 dulu aku ada sorang kawan baik. sampai sekarang pun dia memang kawan baik dengan aku. aku memang suka laa lepak dekat rumah dia sampai tak ingat alamat rumah aku kat mana. kadang2 sampai abah aku datang cari aku sebab aku tak balik2. aku dengan dia sama2 anak tunggal. jadi, kami memang tak der kawan kat rumah sebab tu la kami memang rapat. 

Kami memang suka berangan. berangan itu, berangan ini. macam mana laaa bila umur kami dah 20 an nanti. huh! angan2 kami kalau tak sampai ke langit tujuh tak sah. jauh sungguh cita2 kami berdua walaupun masa dalam usia kanak2 rebina lagi. masa kami asyik bersembang tetiba terbukak topik yang satu neh.

"weh, macam mana mak kita boleh mengandung erk??"

soalan bengap susu tuh, kalau bukan aku sapa lagi yang tanya kan? aku memang dari kecik lagi ada perasaan nak tahu yang tinggi. pastu aku tgok kawan aku dengan konpiden level yang agak tinggi menjawab

" ayah aku pegang mak aku tujuh kali, pastu mak aku mengandung la, dapatlah aku"

ha?? sumpah aku tak pernah percaya apa yang kawan aku neh cakap. tapi jawapan dia tu sungguh mengelirukan aku yang masih kanak2 neh. walaupun aku suka tanya benda2 pelik tapi aku neh masih bijak tau. eceh! bagi aku jawapan yang dia bagi tuh tak logik langsung! so aku soal dia lagi

" habeh tuh? kalau lelaki pegang kita 7 kali pastu kita mengandung ke??"

wah..nampak tak? soalan bijak daripada aku. keh2. kawan aku yang over konpiden tu jawab

"taklah. itu untuk orang yang dah kawen jerk"

oh! hahahaha. ada jerk jawapan dia yang buatkan aku terkedu! masa kanak2 dulu walaupun aku tak berapa percaya, tapi aku buat2 percaya jerk. tak kan aku nak p tanya mak aku pulak? mau kena ceramah agama 12 episod tak sudah. huhuhu.

sekarang neh umur kawan aku dah 26 tahun, dia dah ada anak sorang. kalau dia balik kampung jerk. aku selalu perli dia " weh! senang laaa ang kan, laki ang pegang 7 kali jerk terus mengandung!" hahaha. kalau dia dengar aku cakap macam tuh mesti dia pun gelak guling2 lepas tuh lupa daratan yang dia tuh mak orang. huhuhu. bila aku ingat2 balik kan? macam mana laaa kawan aku boleh terfikir jawapan yang macam tuh? hahahaha

masa kecik2 korunk ada tak tanya benda yang sama kat mak korunk?
atau
anak2 korunk sekang ada tanya benda macam tuh??

-sesapa yang dah tepati syarat kat entry INI nanti ada dalam bloglist aku ya! tungguu. hehehe-

27 comments:

AyueJean said...

Haahaha....
Mana datang pegang 7 kali terus pregnant tu??
Tak penah pulak tanya soalan tu rasanya..
Tapi bila tengok gambar kawen parents, duk tanya mana kitorg semua... =D

Mayang ABDUL RAZAK said...

hahaha... lawak dulu pun penah tanya soklan kat mak akak.. tp jawapan sungguh kecewa tau, tunggu akak kawin le baru akak tau.... tapi seyes mak akak ni suka main sikologi tau.. dulu akak penah tanya ngan mak akak.. nape kita tak leh main hujan mak.. kawan akak ramai aje main hujan tau tak mak akak jawab ape.. biarlah depa.. kita toksah main sbb hujan tu air kencing jin... so kita kalau hujann aje terus cari tempat teduh sbb takmo kena air kencin jinn..

Sue PeLik said...

@AyueJean tak tau laaa ayu. mana dtgnya 7 kali tuh. asal tak tujuh belas ke tujuh ratus ke? hahaha pelik2

Sue PeLik said...

@Mayang ABDUL RAZAK hahahaha kelaka laaa akak mayang neh! hahaha. hurm tu laaa cara mak kita nak ajar kita kan?? kalau tak. memang tak takut laaa huhuhu

Sally Samsaiman said...

hahahha...tade nak tya soklan pelik2...

tapi kalo dah nama pun "sue pelik"...tak boleh nak kata ape dah :P

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

aha dulu smpai jgn sentuh laki nti ko dpt anak.. tp okey gak boleh bataskan pergaulan kan.. hehehe aha dot my problems dngan server dia so sis tukar balik pada blogspot tak yah penin kepala n sakit hati

hainom OKje said...

Hish... kecik kecik dah gatai!!! ha..ha...
Entahlah ...OKje pun tak ingat pulak OKje ada terfikir pasal tu ke tidak... tapi berangan sorang2 mengandung tu adalah he..he... lagi gatai ek!

Sue PeLik said...

@Sally Samsaiman nak wat mcm mana sally masa kecik2 terlebih advance! hehehe

Sue PeLik said...

@◕ D Y S H A S A H H I R ◕ aah betul tu kak boleh bataskan pergaulan huhuhu

Sue PeLik said...

@hainom OKje oh! ada aty kata kita gatai?? dia lagi gatai nampaknya?? hahaha

Sue Bee said...

masalahnya..diaa pegang mana..tak cakap pon..haha!!

kiera'sakura said...

laki ai pegang ai lebih dari 7 kali ritu tak pegnen pun masa tue hahahahahahahahaha :p

*baru rini rasa nak update entry dear hihihihi :p

myfreeminded said...

ish, ke situ pulak pikiran dia... hehe.. dedulu tak penah pikir pun. Mak kata baby tu turun dari langit. emm.. dedulu kan bodoh, percaya je lah... tanpa banyak soal. :)

Kesuma Angsana said...

anak bongsu KA pun duk tanya macam2 hari2 sampai naik pening ni hehehe

adibahfaizah said...

Suspen je tajuk. haha,tem knak2 dulu2..idok ler pulak terfikir camni. haha. kalaulah percya, dah brpe kli mngndong agakyer, duk main sep2 tom2 dngn budak laki. :P hehe

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hahahaa,, lawak giler.. cm ne la boley terfikir jawapan tu.. kalo ty mak, kne tamporr nnti ;) hahaa.

Cik Nur said...

7 kali jerk..!
hahahaha..lawaklah sue...
boleh pulak gitukan..
tapi nur rasa, kawan sue tu mgkin mak ayah dia bgtahu mcm tu kot...

dia pun yakin beritahu sue..hahahah

iima ❥ said...

tak pnh tanya dan tak pernh ditanya lgi.heheheh

kelakar laaa..hehe :)
(harap kawen nty ank iima tk tnya soalan tuh hehe)

Nurul Aini said...

hahahaha..dahsyat..bahaya tu..hehehe..aduh sakit perut. Seronok zaman kanak2, ada je benda merepek nak tanya. Nanti mesti anak cik sue tanya soalan tu juga..hehehe...aduh serious kelakar. lawak2.

Roslan Putra said...

masa kecik tak terpikir apa2 pun...
asal kawin jer... otomatik dapat anak....

cweet pinky said...

ikut kepala hotak CP yang geliga nih , CP tak pernah tanya , hahahaha ! malas nak taw pown , CP lebih suker amek port pasal kartun dari hal orang dewasa , hahaha !

Misz Mieza said...

Hahaha! Biasa budak2 yang suka tanya macam2 ni budak cerdik.. Memang cerdik lah pun kan.. =)

PILOT LOVER said...

dulu2 mmg always tertanya-tanya mcm mane boleh ngandung kan.. ngada2 nk thu..heheh
btw mmg lawak lah pgg 7 kali trus pregnant.. hahahhaha ^_^

deqjamucuxx said...

hahaha... gile arh lawak ~

Mrs Velentine said...

hahaha...akak pula dulu fikir dgn cium dah boleh mengandung

Momo said...

pegang tangan nanti mengandung.. huahaha...

nini said...

hahaha....pernah dengar kawan cakap....mak ngan ayah kita buat **** tuk dapatkan kita..si kawan tu cakap...tak...mak ayah aku baik...tak buat benda2 cam tu.....
hahahaha

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com