Friday, August 28, 2015

anak bapak!


assalamualaikum

haha. tertiba tergian nak hapdate entry jak...memang idea tu mencurah2 tapi aku takut orang jemu kalau aku asyik cerita pasal beranak pinak jak. hahaha. seperti mana kawan aku dh lupa aku neh sambung belajar yang dia ingat aku hanya mengandung dan beranak sahaja. cis!

entry kali neh aku buat tajuk anak bapak. anak bapak neh bukan bermaksud bapak ang yang beranak kat ang tanpa masuk campur mak ang ya. anak bapak neh maksudnya..lebih rapat dengan bapak laaa daripada mak. kuikuikuikui. 

orang kata, kalau anak perempuan neh msti akan rapat dengan bapak dia kan?? betoi ka? tapi macam betoi ja weh! aku neh memang lebih rapat dengan bapak aku. pshhh sebab?? bapak aku suka tnya cm neh " ang ada duit dak? kalau tak dak pak nak bagi!" kah!kah!  walau aku dah keja gaji berjuta2 pun pak aku tetap tanya mcm tu. terharu...tergedik dan termanja sat kat situ. nampak dak mata duitan tu?? hehehe

seperti jugak sofea...nampak dia lebih rapat dengan ayah dia...kalau hape2 ke, sikit2, ayah. ayah. ayah. hish. aku yang beranak ayah yang kau panggil-panggil kan. kiki. tapi aku tak kisah pun tidak sedikit pun hati ini tercalar balar. huhuhu. bahkan ia memudahkan aku kot. kikiki. 

ramai yang tanya aku " dia rapat dengan ayah dia ke?" " dia lagi nak kat ayah dia drpada hang ke??" kuikuikuikuik. tak jugak! tengok keadaan. kalau taim tu ayah dia tengah buli dia tentu laa dia nak kat aku kan?? hehe. mak aku tetiba tebukak cerita lama...dulu..aku masa kecik2 aku tak mau kat pak aku. kalau boleh duduk pun sat sangat. pas tu mesti menangis2 cari mak aku. aku tanya sebab??

mak aku cakap laaa, ayah aku jarang nak main dengan aku. dia sibuk kerja. maksudnya kalau jarang nak main dengan aku apatah lagi nak uruskan berak, kencing mandi aku kan?? dah pastinya mak aku yang buat semua perkara tue kan?? nampak?? pertalian anak dengan kita neh bukan semata2 kita wujud dalam rumah tue. tapi macam mana interaksi kita dengan dia. komunikasi kita dengan dia.


kemudian aku tengok balik apa yang suami aku neh buat. ok. setiap kali keluar kemana2 dia yang akan dukung sofea. even nak keluar kate pun sofea dah tahu nak pergi pada siapa. ibu atau ayah? dia memang akan ke ayah nya...kemudian, dia banyak jugak luangkan masa main, dan ajak sofea tengok ikan. selain tu, tugas wajib mandikan, basuh berak , tukar pampers ke apa. ada jugak dia buat. walaupun dah tentu aku yang akn banyak buat. kuikuikui.

so, aku buat kesimpulan sapa yang dapat gembirakan hati sofea orang itu laa yang lebih menarik hati dia. contoh macam bawak dia jenjalan, ayah diakan selalu bawak dia jenjalan. huhuhu...kebaikan dia di sini. sofea boleh di tinggalkan dengan siapa pun. contoh kalau aku kerja ke aku sakit ke aku out station ke dia bole duduk dengan ayah dia. tidur malam dengan ayah dia. tanpa masalah.aku pun tak susah hati weh!

dengan tok abah dan mak tok dia jangan cerita laa kan? itu wajib dah mahunya..huhuhu. so kenkadang aku boleh tidur krohh.krohhhkrohh. dan laki aku yang bela sofea. kiki. kenkadang jaa aku keji mcm neh hoke? huhu selalunya tak!

maap laaa. cerita asyik pasal beranak dan laki bini jak. esok2 aku cari idea untuk tajuk entry yang lebih kipidap dongibab ok? kikiki

7 comments:

Athirah Zain said...

bagus la kalo blh tggl dgn sesape pon kan,, sng skit..

Mrs Velentine said...

hihi kebanyakan anak MV pun anak bapak..nak cari bapak baru tidur

Sally Samsaiman said...

yeayyy! Sofea sayang kat ayah!

aswadz said...

kurang beban sket bila si ayah pun membantu tolong jaga anak. hehehe...

Kira Sakura said...

betollll sangat. pertalian ni yg lebih penting buat anak tu rapat. uwais pun kembar siam abi dia. sebab abi dia yang banyak layan dia. kita ni bukan taknak layan. tapi kita ada tanggungjawab lain. nak masak nak buat itu ini lagi. wuuuuuu

Nabila Syifa said...

comelnya sophea

Nabila Syifa said...

cute je sofea

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com