Thursday, December 5, 2013

normal ke???


 

 Itu mengandung oke? bukan buncit. huhuhu

Dah lama aku tak share pasal aku punya prenancy neh. hurm bukan hape. kank org bosan pulak dengan blog aku neh. asyik cita sal kemengandungan aku jerk. huhuhu. macam org lain tak pernah peknen! hihihi
sekarang aku dah 18week. ewah. dalam 4 bulan 2 minggu la kan?? perut aku?? hurm dengan badan aku yang godang neh, aku pun tak pasti perut aku kena besar ke tak. tapi ramai yang cakap bila aku kata aku dah 4 bulan " eh?? biar betul?? tak nampak pun? ingatkan dalam 2 @ 3 bln baru. hurmmm...ntah laaa aku pun tak pasti. logiknya perut aku kena besar mana neh??? haiyaaaaa

ok. fine. sejak seminggu neh aku kerap sangat sakit kat bawah perut. tak adalah setiap detik dan saat. cuma kenkadang jer laaa tapi kerap jugak laaa. kenapa erk?? ini buat aku risau sangat. holaaaa rasa dia macam nak period tuh. huhuhu. adakah itu normal?? aku p tnya doc. doc just ckp hurmmm kalau bleeding cpat2 pergi hospital. oh doktor~ bukan itu jawapan yang aku inginkan. hukhuk. nagis jap.

ramai yang tak tanya even hubby aku yang jauh di mata dekat di hati tu pun selalu tanya. baby oke tak?? hish. sungguh aku tak ada jawapan tuh. doc pun tak cakap paper whether baby ok or tak. doc and misi sibuk dengan aku punya berat badan yang naik mendadak. ok. aku tau berat bdn yg naik mungkin sebab kencing manis or darah tinggi. tapi kan dah cek, kencing manis tak da. and setiap kali p cek tekanan darah aku normal setakat neh. hurmm...jadi apa lagi?? aku nak tau baby ok ke tak!!!!

nampak tak aku stress??? hukhukhuk aku pernah scan sekali jerk. tu pun baru nampak kantung jerk. aku nak tau baby aku berkembang ok tak?? pertumbuhan dia macam mana?? jantung bunyi tak?? sihat tak?? semua aku nak tau! kenapa cik puan doktor tak scan setiap kali saya p klinik?? ayoooo. adakah itu normal?? hukhukhk. nagis sambil lap ingus2

risau! ajak en hubby g klinik swastaa scan. hurmmm nak kena tunggu dia balik pulak. 2 minggu lagi weh! koruunk faham tak perasaan aku sekang neh?? penantian satu penyiksaan. persoalan satu kerisauan.eh?? huhuhu. ada ke yang ada pengalaman macam haku neh?? ke aku neh over jerk?? hihihi

#hope sangat baby okay and sihat dalam pewot mama yang buncit neh . jangan nakal yer dalink! huhuhu#

 

5 comments:

Hey B! said...

first baby ke??

Miss N™ said...

nur nak bagi pendapat pun xtahu cemana, xde pengalaman lagi...cuba tnya yg bpengalam, tak pun pegi cek..demi bayi..!

Anonymous said...

apapun jaga diri yer !

Sally Samsaiman said...

insyaAllah okay...baby mama sally mesti kuat! hehe

dariilhamkehati said...

btw, nak tnya la, sis duk berjauhan ek dengan cik somi ? some sis koje ape ??

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com