Sunday, February 3, 2013

cinta itu apa?



 
Cinta?
apa itu cinta?
nama orang? makanan laut? atau nama jenis kereta?
ah. sungguh aku lupa apa itu cinta??

aku dengar cinta itu kadang gembira
kadang merana
kadang buatkan manusia lupa
betulkah??

kenapa ada yang derita kerana cinta?
ada yang mati kerana cinta?
ada yang gila kerana cinta??

dan kenapa aku lupa apa itu cinta??
bukankah dulu aku belajar tentang cinta...
aku belajar mencinta dan dicinta...
tapi sekarang kenapa susah untuk aku ingat
cinta itu apa??

6.30 ptg
bilik tido aku
2/2/13
sabtu

EH? apasal dengan sue pelik neh?? dah jadi sue bunga ? ke sue jiwang?
 



33 comments:

Puteri Hana said...

cinta itu ialah dot dot dot...heee..=P

Misz Mieza said...

Cinta is erkss....... apa ekkkk ????

adibahfaizah said...

wahhhh puitis sungguh . hehehe

baby comel said...

haaa, tau dah. sue sedang di lamun cinta la tu kan. Selalunya org yg tengah bercinta ni dia akan lupa yg dia dlm bercinta, sebab dia hanya merasakan dunia itu milik mereka shj..
Hahaha, kemain je komen aku kan sue =)
mohon diabaikan kerana cinta ku di dalam hati shj

adibahfaizah said...

wahhhhh puitis gituuu :)

Nurul Aini said...

hehehe..cinta itu buta, kalau hanya berlandaskan hawa nafsu semata-mata, cinta itu indah jika berteraskan syariah. ehh,.,tertiba dramatik pulak..terbaiklah cik sue, jiwang karat ni. Di lamun cinta lagi ke? ^___^

Encik H said...

erkk..pelik...

ni baru la namanya sue pelik..hahahaha

dEdEQ dE wIshEs said...

CINTA ITU MENGAJAR DEQ ERTI KESABARAN :) HIKHIK .. JIWANG

cik fafa said...

love is kasih syg!

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

cinta kpd ALLAH la yang hakiki dan takkan disakiti ;)

AyueJean AJ said...

Amboih... Jiwang2 git... =D

Hanif Idrus said...

Cinta tu LOVE...hihihi

myfreeminded said...

Hanya satu cinta yang kekal dan abadi... Kena cari dalam diri sendiri....

aNiss :):) said...

ehh awat jiwang-jiwang nie ?? rindu lettew :pp

syafiqakarim said...

jiwang much :p

kiera'sakura said...

mungkin sebab pernah rasa sakitnya cinta tue :p

Mieya Atiera said...

haha. no comment bila bercakap pasal cintan cintun nie.

are_lin@yu said...

cinta ada macam2 rasa..hehe

hainom OKje said...

Alah ...dah lama tak dating le tu sebab tu jadi jiwang karat..
siap tanya makna cinta bagai hehe..

Yumida Huda said...

sue jiwang memang secocok..haha
cinta blh buat kita senyum sengsorang...kan kannn..klo senyum..ye la tuuu

cweet pinky said...

cinta , semua yang ada kat diri kita nih hasil dari cinta la , cinta ALLAH , mak ayah .. hahahaha .. cinta tuh luas sangat ....


ros_reeza said...

love tu sejenis coklat.. hahahhaha. eh, dah kenape ni..

Cik Nur said...

Sah...!!

Sue jatuh cinta kan...!!

Ermm..setahu nur laa..cinta itu ada manis..dan ada pahitnya...

kalau manis, ianya terlalu manis..kalau pahit pula ianya terlalu pahit hingga tak dapat nak cover dengan yg manis ni...

err..pelikkan...hihih

cweet pinky said...

CP tolong timbangkan blog cik sue :P


Domain name : nurputribatrisyasuri.blogspot.com/
Size : 114.77 KB

Load Time : 0.74 seconds
Average Speed per KB
1 : 0.01 seconds

laju jugak la tuh loadnye :P load tahap sederhana

Mrs Velentine said...

wah bermadah yea

ayut said...

hihii..pelik ni tetibe betukar mode :D

aTieYusof Family said...

Cinta sesuatu yg indah.. Perasaan yg indah anugerah dr Allah:)

Kesuma Angsana said...

cinta itu sedia menerima seadanyer !

c!kon!ech!c said...

C.I.N.T.A perkataan yang susah nak di rungkaikan *keluar dah madah berhelah dilla hihihi*

Sally Samsaiman said...

tuu diaa...dok berfalsafah! hehehe :)

Shiqin Sunshine said...

huhuhu...lupa dah makne cinta? haha....haah jiwang plak sue dlm entry ni =p

Mayang ABDUL RAZAK said...

wah jiwang arini.....

Momo said...

ekau memang pelik dari dulu lagi...;p

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com