Tuesday, January 1, 2013

5 perkara tentang sue pelik~


Assalamualaikum!

pagi semua! hehehe . awak, awak dan awak! hari neh 1.1.2013 kan?? soooo, sempena tarikh yang sweet2 neh! saya nak share dengan awak, awak semua 5 perkara tentang sue pelik! yang korunk semua tak tahu! elehhh, geli betoi aku dengar mukadimah aku neh. huhu. jom baca!

1) aku tak suka mandi
yup! aku memang tak suka mandi. aku pun pelik kenapa orang lain suka mandi??hahaha mungkin org lain pun pelik kenapa aku tak suka mandi?? huhuhu. kalau aku mandi pun. sumpah! semua tu sebab terpaksa. mak aku suruh lah, abah aku bebel laaa, kucing aku tak nak tido dengan aku laaa. ha! sebab tue laa aku mandi. kirannya selama ni aku mandi pun sebab terpaksa. kenapa korunk suka mandi erk?? korunk tak rasa ke mandi tu payah?? huhuhu.

2) aku akan ganti minyak wangi baru setiap kali aku dapat pakwe baru
ewah2. kemain lagi kan?? macam aku tukar pakwe sebulan sekali jerk. hikhikhik. ha! neh memang terjadi. kalau aku dah break dengan someone neh la kan. aku tak kan pakai dah minyak wangi yang aku pakai untuk jumpa dia. aku mesti beli baru. mesti korunk tanya kenapa minyak wangi?? tak tukar minyak masak ke? minyak gamat ke? hurm. aku pun tak tahu. next soalan plz! heee :P

3) aku suka makan kulit petai
aku memang suka gila makan kulit petai. kenkadang tu aku sampai suruh mak aku mintak kulit petai kat jiran sebelah umah aku. gila punya gejoloh kan aku neh?? hahahaha. jiran sebelah umah aku kalau masak petai, dorang akan masak bijik sahaja. kulitnya dorang akan buang. daripada dorang membazir buang, sebab tu aku suruh mak aku g mintak kat dorang. heeeeeeee. nyum! nyum. sedapnya kulit petaiiii. korunk nak tak??? 

4) termenung sebelum mandi
hurm. neh sebenarnya tabiat aku sejak kecik lagi. inilah salah satu sebabnya kot aku malas mandi. termenung jer dah amek masa ber jam2 dah. huhuhu. bila nak siap mandi?? jadi daripada lambat lebih baik tak terus. hahaha. tak der laaa. tapi neh memang habit aku la, aku masuk jer bilik air. aku akan termenung dulu dan tengok air tuh. aku pun tak tahu apa yang aku fikir. semuanya bercampur3 macam2 huhu. mohon bakal suami tidak risau laaa erk. kalau tetiba masuk bilik air senyap dan diam! heeeeeee. amek mood jap!

5) aku suka mengemas jarang memasak
hukhukhukhuk. sungguh! sebab tue laaa sesekali bila aku masak. ikan aku terbakar. hikhik. kalau mengemas?? aku memang suka! aku pantang betoi tengok barang2 berselerak neh. rimas! kadang2 tuh bila abah aku duk tengok tv kat ruang tamu pun aku rasa bersepahhhnyaaa. hahaha. pang!# anak durhaka betoi. hukhuk. i lap u dad! chewah! tapi bila aku mengemas mesti masalah akan melanda. apa?? semua barang akan hilang. mula laaa abah aku tanya " ya mana p kain pelekat abah yang warna hijau campur pink dan oren tuh??" heeeeee " ampun bah! ya dah buang dalam tong sampah semalam. hengatkan kain buruk! hukhukhuk"

hikhikhikhik
sekian daripada aku!

36 comments:

cweet pinky said...

part mandi ngn menung tuh memang sebijik , tapi sekarang nih , CP kena merelakan diri untuk mandi kerap sebab kulit sensitip , panang berpeluh akan naek ruam pelik2 , hehehe ~

elyna mirsada said...

hehe..mmg pelik,sesuai dgn nama sue pelik ^__6

Encik H said...

1. errr..aku kadang2 malas mandi jugak..lagi2 bila aku rasa badan aku masih bersih, tak berpeluh and tak buat kerja2 yg buatkan baju kotor..tapi kadang2 jer la..biasanya aku suka jer mandi..lama pulak tu..hahaha

2. akalau aku, aku pakai jer kot..sebab aku bukan jenis yg cuba nak lupa kat org..lagi nak ingat ada la kot..sebab tu aku still pakai..:D

3. aku tak suka makan petai, apatah lagi kulit petai..aku suka gila kot makan sambal tumis..tapi kalau sambal tumis tu ada petai, aku tetap tak makan..

4. aku xde la sampai tahap termenung kat bilik mandi..cuma kalau aku mandi, memang agak lama..kadang sampai 3-4 kali aku sabun badan..syampu sampai 2kali..:D

5. terbalik la kita part ni..aku tak suka mengemas, tapi aku suka memasak..tapi xde la sampai tahap berselerak sangat..cuma tak suka mengemas jer..leceh la mengemas ni..

Novelgurl said...

Hehe.Ada la sama sikiit.tp sy bf x men.No couple until akad =D

Hanif Idrus said...

Mkn kulit petai....hemmmmmmmm...

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

WAHHH.. 1. TAK SUKA MANDI JUGAKKK... GENG!! HAHAHA

2. MINYAK WANGI TAK PENAH TUKAR EVEN SUAMI TOKEY MINYAK WANGI

3. TAK SUKA JUGAK, TP SUKA MAKAN PETAI.. KALAU MALAS..NGAPKAN AJE

4. NE BUAT MASA KECIK2 DULU SBLUM P SEKOLAH

5. TAK SUKA MEMASAKKKKKK... SUKA MAKAN JEEE..HEHEHE

Sue PeLik said...

@cweet pinky hahaha tak sangka ada geng yang tak suka mandi gak hehehe

Sue PeLik said...

@Encik H encik h! wahhhhhh bila nk wat entry sal neh pulak?? kalau buat sonok neh! ramai yang nak kenal encik h neh. heheheh saya dah tahu dah sikit2 owhh rupanya mcm neh erk incik h! huhuhu

Sue PeLik said...

@Encik H encik h! wahhhhhh bila nk wat entry sal neh pulak?? kalau buat sonok neh! ramai yang nak kenal encik h neh. heheheh saya dah tahu dah sikit2 owhh rupanya mcm neh erk incik h! huhuhu

Sue PeLik said...

@◕ D Y S H A S A H H I R ◕ hahahha banyak yang sama neh!!! :)

eimah siti said...

seriously mmg pelik....btw, charcoal mask tuu tak ada jual kat watson...dia hanya jual kat kedai Daiso...kedai tuu kalau dekat utara ni....kat Queensbay mall and Gurney ja....kalau kat kedah rasanya tak ada...kiranya certain2 tempat ja ada....klau kat kl tuu rsanya byk tmpat kot ada..huhu

syafiq audy said...

demnnn,..komen ak xdak!!!

trah zain said...

eh eh ya ni,,,, macam2 ragam na,,haha

Sue PeLik said...

bila ang komen??? huhuh mcm amna boleh tak dak???

Mrs Velentine said...

no.2 tue unik..hehehe...mandi??akak paling suka mandi..heheh..nt dh kawen kena rajin mandi..hahaha

syafiq audy said...

ak komen smlm ngek,..uiiii,..plssss kak sue,..next trip update kt blog k,..

dEdEQ dE wIshEs said...

1) PALING MALAS MANDI GAK .. KADANG2 MANDI KAKI JE .. HAHAHA .. PASTU KELUAR .. DA SIAP .. KUIKUI

2)DEQ .. XTUKOR PKWE TP MINYAK WANGI SLALU JE TUKAR .. HAHAHAHA

3) KULIT PETAI MASAK MERAH NGAN IKAN BILIS N UDANG .. SEDAKKKK .. HIKHIK

4)XSUKE MENUNG TP SUKE TDO DLU KAT BILIK AIR .. HAHAHA

5)XSUKE KEMAS N XSUKE MASAK .. SUKE JAGE KEDAI JE

Sue PeLik said...

dedeq- hahahahah sama rupanya! tak suka mandi jugak erk?? neh kalau okje baca neh apalaaa dua anak dara neh! hihihihihi

Kesuma Angsana said...

he he he, KA cukup suka yg pelik2 happy new year dik

Nyamuk Terbang said...

selamat tahun baru awak :)

syafiq audy said...

1)sebelum tido bergan2,..kdg2 smpai tacing2 nagis,..

2)bagun tido pn sementra nk kuaq bilik,.hampir 1jam gak,..bergn dulu,that why ak lmbt bsiap,..

3)jenis xmkn wktu pagi,.susah la nk lpaq time pagi2,..yg pntg just minum air kosong je,..even satu botol,..nk kekalkan suara,..

4)kalu kuaq mana2,.memg slalu siap lambat siap,.even kalu dh bsiap hampir sejam,xtw napa jd lmbat gak,.ni pn hg tw kan masalah ak,..

5)kuat bebel,..pok pek pok pek,.. bisingggggggggggg je memanjang mulut ak,..satu umah tw dah,.smpai jiran tetgga,..kalu ak xde kt umah smpai jiran mai tnya,.mana sapik Midah??xdgq sora dia pn,...!!!demnnn

Sue PeLik said...

@syafiq audy hahaha aku dah tau dah mulut pok pek ang tuh, sampai kg aku dgq weh! hahaha. lambat?? hahaha mmg pun! aku tak tau kenapa. huhuhuhu asyik lambat walaupun dah gtw awal. ang dah terkenan kat pen neh aku rasa! huhuhu

syafiq audy said...

hahahha,..lambat2 ak pn hgpa tetap tunggu kannn,..weh,..sok p jgn lupa ak tw,.sob3,.

Cik Nur said...

tukar minyak wangi setiap kali tukar pakwe baru..?
errr..mmg peliklah..!

kiera'sakura said...

haiiii awak kita datang balik!!!! :p rindunya kat awak. tapi minggu depan kita pulak pegi kursus seminggu la awak dilanda rindu pada kita nanti kan *perasan* :p

1)hahahaha yg ini kita sama. saya pun liat nak mandi takde la sampai tak suka mcm org tue :p

2) pasal pe weiii? xnk next soklan nk tgu jawapan nie jugak jugak :p

3) =.= tapi sedapnya kalau sambal tumis udang petai ohhh syahdunya huuu

4) yang ini pun kita serupa!!!! menunggggggg smpi nk retak lantai tue hahahaha :p

5) nmpk rumah selerak mmg rasa mcm nk jerit kekuat kan~~~ :p

Seneorita Baharin said...

haha..so chomel la u neh.. :D part yg termenung dlm bilik air tu sama la kte....hee...pelik tp benar..

hainom OKje said...

Patut pun pelik...ha...ha... OKje suka je mandi tapi tengahari sikit....he..he... sejak bukak sekolah je kena mandi awal sebab nak antar anak gi sekolah....kalau tak tunggu masuk zohor dulu...

Makan kulit petai tu mmg pelik Su... tak pernah di buat dek kambing tapi hang buat, hang memang hebat sungguh Su!! Caya lu....

Jangan amalkan duk termenung dalam bilik air nanti syaitan banyak masuk...he...he..

Mas Zull said...

assalamualaikum sue...selamat tahun baru yer...;)

Cik Ain said...

ain bukan xsuka mandi tapi mals ahaha..bila mandi berjam2 pulak tuh ahhaha..part suke kemas tapi jrng masak tu kita setangkai kah3..

hainom OKje said...

Yuhuuuu...dtg bayar duit konsert ni....byk beli kobis tak?

Sue PeLik said...

okje- huhuhuhu kobis tak beli. tapi beli sayur lain, hukhukhuk. mak pun tanya beli kobis tak. sedap ke kobis sana erk?? huhuhu

Ain Dzaya said...

selamat tahun baru!! eii..tak suka mandi..macam kerbau..eh!

Ain Dzaya said...

selamat tahun baru!! eii..tak suka mandi..macam kerbau..eh!

Nurul Aini said...

hahaha..tak suka mandi, makan kulit petai..semua kelakar..tapi tak suka mandi itu ramai kot..kahkahkah.

Mieya Atiera said...

nombor 4 je sama dengan Mieya. heheh

AyueJean said...

Hahahha... peliknya yang tak suka mandi dengan suka kulit petai....
Memang pelik sungguh sampai minta kat jiran sebelah.... Hehheheh....

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com