Tuesday, October 11, 2016

sahabat aku..


Assalamualaikum.

sahabat.

Hmmm, bila bersahabat lelaki dan perempuan neh, ramai akan kata, bohonglaaa weh kalau tak dak perasaan cinta cinta neh. lama lama mesti akan cinta jugak. aku dulu pun fikir macam tue jugak weh, aku dlu pun fikir yang perempuan dan lelaki neh TIDAK BOLEH BERSAHABAT. tetapi, itu dlu, sekarang aku rasa penyataan itu adalah SALAH. aku ada sahabat. 3 orang lelaki dan seorang perempuan. hmmm. ye, walau mereka tidak sehensem akim dan secantik stacy, aku bangga punya sahabat seperti mereka. Haish. aku tau mereka akan marah dengan kenyataan aku neh, tapi hmmm aku hanya bercakap jujur...


aku mulakan dengan wan...
nama dia nur alwani shaari, dulu dia gemok, sekarang dia dah kurus, hasil dari diet tak makan nasik dia to. dah berpoloh kali aku cuba, dan dah berpuluh kali jugak aKU tidak berjaya. apa yang aku nampak dia seorang yang nekad, apa yang dia nak, mesti akan cuba dia dapatkan . aku tabik dengan kesungguhan dia. aku tak mampu. kalau g mana mana dia seorang yang hebat ingat jalan dan bab kutip duit memang kami serah kat dia sebab dia memang terbaik bab bab duit neh. aku? maaplah. tak boleh. dia tempat aku luah rasa dan bercerita. dia kawan dan adik aku serta mama kepada anak aku. ye, aku anggap macam tue sebab dengan dia laaa zahra nur sofea membesar di dalam perut. sampai nak bersalin pun dengan dia. dia kadang2 garang, kadang2 dia bebel kat aku, kadang2 dia jegei kat aku.heeeeee tapi dialah orang yang selalu ingatkan aku yang pelupa neh. dialah orang yang banyak bantu dan tolong aku di mana mana sahaja. tak mungkin aku lupa. adik mak pak dia pun aku dah anggap macam keluarga sendiri. dia cepat nangis dan sedeh. aku sebenarnya tak suka tengok dia nangis. tak suka tengok orang yang aku sayang sedeh. hmmm...bila dia putus cinta dulu aku laa orang paling susah hati, dia tak tahu jauh di sudut hati aku neh sentiasa berdoa dia mendapat seseorang yang baik dan bertanggungjawab sebab dia layak untuk itu. dia tak tahu. aku belum pernah doa depan muka dia cam to. 

yang kedua pendy...

aku kadang2 kesian kat dia, sebab dia neh selalu jadi bahan lawak syafiq. aku dengan wan tukang gelak dan kadang2 tambah sikit2. sikit je. takut berdosa. selalu syafiq suruh dia seret muka dia dekat jalan tar. hmmm. lumuq dengan daun serai. dia adik aku berapa hari je. tapi bila tgok muka. muka dia tua. maaplah. tapi aku tak pernah kisah pun dengan muka dia. aku tetap nak kawan dengan dia. heee. aku tahu bila dia baca neh dia tengah carut kat aku. maap dik, kakak long kan? sabaq lah sikit. bab2 it neh apa2 de hal mesti aku akan tanya dia. segalanya, dia memang pakar bab tu walaupun muka dia nampak blurr. dia budak pandai walaupun selalu bangun lewat. aku sebenarnya suka dengan dia punya konpiden level tu walaupun kenkadang dia sendiri tak tahu apa yang dia nak buat. huuuu. kenkadang aku anggap dia macam kawan kadang2 macam atok2 je. heeeee. dia suka barang jenama. tapi sayangnya selalu tak de saiz. eh? apa aku merepek kerepek neh? nnti dia marah. fandy neh baik, dia tak tahu dalam masa yang sama aku jugak selalu doakan dia dapat jodoh yang baik. cuma tolong jangan bagi pasu lagi. heeee. dia orang yang selalu bukak topik bercerita. bila start dia tanya soalan pun bagi aku dah lawak sangat tue. sebab tu kami suruh dia bukak cerita. heeee. apa yang bestnya dengan dia neh, dia tak ambek hati orang kata apa pun kat dia. dia gelak sesama je. heeee. 

yang ketiga syafiq...

kenapa dia aku letak no 3, nak tulis kena hati2 nanti dia maki aku berkilo2. tak pe, aku dah selalu kena. kahh! haishhh. dia neh selalu sakit. aku pun tak faham antibodi tu macam mana, macam baby kot. pelik aku tengok. asal nak keluar nak makan je mesti dia demam kura la. sakit muntah2 laa. eh itu aku? hahahaha. dia bab nasihat memang win. entah apa dia nasihat pun kenkadang dia tak tau. pastu dia gelak, pastu dia carut kat pendy. hahahhaha. weh mati aku weh tulis macam neh. ini dari hati weh.. hahaha. tapi dia neh sempoi, banyak idea, kalau kitaorang ada pape nak buat so dia akan keluarkan idea2 dia yang kreatif tu. kami yang penakut neh pun jadi berani macam dia. kami pun ikutlah apa yang dia buat. seronok. dia suka smule. aku kenkadang sampai menyampah. sebab dia tak nak smule dengan aku. asyik dengan kawan2 kaberet dia tu. hish. meluat! dia orang yang hebat tapi dia suka tak konpiden dengan diri dia. siyes weh, nampak macam okay tapi rendah diri teruk neh. hahaha betul ke? . dia suka cakap positip weh positipp. kenkadang aku pun tak tau nak positip macam mana tapi ayat tue laaa selalu keluaq dari mulut dia selain daripada "motipp" sejak2 jadi orang JOHOR neh makin pelik plak. hmmmmm

weh, hampa bertiga, aku cuma nak bagitau aku sayang hampa dulu kini dan selamanya, walau sekarang neh aku dah kawen dan ada anak serta komitmen lain yang sangat tidak mengizinkan tapi aku sayang hampa. aku sayang hampa sampai bila2. aku sayang hampa walau macam mana pun hampa tue. aku tetap SUE yang dulu yang hampa kenai mula2 dlu. kasih sayang aku pada hampa tak pernah berubah. 






1 comment:

Anonymous said...

Hurmmm...hurmmmmm

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com