Monday, September 23, 2013

my hubby vs my daddy = peti ais


Assalamualaikum!


CeRita nya macam neh...
malam tue, aku sibuk bergayut dengan hubby. pot pet punya pot pet tetiba hp dia yang lagi satu berbunyi.
dia pun angkat HP sambil aku dengar dia cakap "sapa neh?"

aku terus pasang telinga. aku dengar hubby aku cakap macam neh..

"hah?? apa dia?? sapa neh??.........................neh shidi neh, shidi...shidi....shidi suami sue! then...bla...blaa...boleh abah...boleh! nanti sy support"

okay. fine. maknanya abah aku yang kol. bgitahu pasal pertandingan mancing kat sini. tapi yang pelik. mana abah aku tahu no hubby aku?? al maklum laaaa abah aku neh suka bertukar hp jadi banyak no2 dia pun hilang ntah kmana. pelik! lepas tue, hubby aku pun mulakan cerita...

kata dia ...
"ingatkan sapa...abah rupanya...daripada petang tadi duk kol tanya peti ais bila nak hantar. lepas tuh malam neh kata pulak peti ais kecik. peti ais kecik. nak tukar! abg pun pelik...bila abg jual peti ais?? peti ais kecik pulak tuh...lepas tuh dengar suara pulak macam pernah dengar...tapi kenapalahh orang neh asyik cakap pasal peti ais jerk?? yang lagi tak tahan bila abg kata neh shidi, boleh pulak dia tanya shidi mana neh??? "

aku yang dengar...

hahahahahahhahah pasal peti ais jer pun???
hahahahhaha

boleh pulak abah aku tersalah telefon. pastu tue tertelefon menantu sendiri tanya pasal peti ais. dia ingatkan tauke peti ais tuh. hihihihi. aku gelak terbahak citer kat mak aku.. adoyaiii boleh jadii plakk menantu dengan pak mertua neh. lepas dah termalu salah kol. abah aku terus tukar topik ajak hubby aku g mancing. patut laaa aku dengar dia cakap "boleh!" "boleh!" g mancing rupanya huhuhu...

abah...abah...

hehe

11 comments:

dEdEQ dE wIshEs said...

HAHAHA .. TERBAIK

Rosmiza Ali said...

Wakakakaka! Lawak betul la kisah menantu ngn bapak mertua ni.. Hikhik!
ZON PERMAISURI CHOMEL

are_lin@yu said...

hehe msti abah sue tersalah save no menatu kot tu.hihi

Kesuma Angsana said...

hehehe lawak ler pulak !

Sally Samsaiman said...

ohh...ayah kita mmg comel ek..?

*ttbe mummy sally jd adik beradik pulak

Cik Nur™ said...

ajak pegi mancing tu ayat coverlah kiranya...heheh

Raudzah Z said...

salam sue..dah lama jugak tak datang sini...nway jadi aje ya..walau tak plan...pandai abah corner..he..he

cweet pinky said...

hahahaha !! larrr , cweetnye , kiut jer tersalah kol , hahaha !!

**rindu kat PUAN sue pelik jugak , ehehehe , lame tak dengar citer , tup2 , kawen rupenya , ehehehe ~

hainom OKje said...

Wah.... kamceng yeh menantu dengan mertua ni...siap ajak gi mancing...sebab tu nk tukaq peti ais gamaknya

Nurul Aini said...

Hehehe..kelakarlah ayah cik sue. Comel je. hehehe. Salah call menantu sendiri. hehe. Masuk blog cik sue, mesti senang hati. Tersengih memanjang.

Kenari Putih said...

Hahaha... Sue memang lawak sangat cerita peti ais ni.. Ok pak nak ajak hang pi memancing la.. Sy tau pak nak cover tuh.. Hahaha

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com