Wednesday, March 30, 2011

AWEK dgn PAKWEKnya dlm episode MERAJUK


Minggu ney mood mang cam apa cikit. mulut mang cam gampang jer. muka serius mcm cuka basi. dan aku tahu kenapa..biasalahh perempuan setiap bulan ada jer bulan2 yang tak bapa nak indahnya…dalam mood yang agak songsang ney tetiba jer aku rasa nak melalut tentang AWEK dgn PAKWEKnya dlm episode MERAJUK lak kat entry kali ney…
huh…kadang2 aku tak faham napa laki ney susah sgt nak faham kita yang pmpn ney? aku rasa kita ney pun spesis manusia macam dorang jugak. ada ke sesapa pmpn yang dari spesis kuda laut ke? beruang panda ke? tak der kan?? so apa pasai yang depa ney susah sagat nak faham kita? kdg2 aku rasa sampai kita ney terpaksa bagi tahu :
“ abg…syg tengah merajuk! ” wahhh ayat…kan?? kdg3 tu kita bgthu lagi
“ pmpn ney merajuk bukannya sbb dia marah sgt ataupun betul2 merajuk , dia nak tarik perhatian ajer mintak d pujuk”
jawapan lelaki “ tak larat laa kalau hari2 merajuk jer ” betul ke pmpn ney hari2 merajuk??? tipulah! kalau lelaki tak byk songeh apa lak nak merajuk kan?? ntah laaa dalam penilikan aku ney pmpn ney cukup menjaga hati lelaki ney tau..even dia tgh makan tapi kalau lelaki tu kol dia sanggup ajer cakap dengan pkwe dia walaupun masa tu dia tgh kebulur tahap nak mampus. kalau lelaki tgh makan?? jgn hrp laaa nk dpt ckp ngn pkwe diaa..jwpn lelaki mesti mcm ney
“ jap2 abg nak makan dulu nanti abg kol ” si awek pun tgu lerr…menanti dgn penuh sabar pakwe dia makan..tgu punya tgu ~~tgu lagiii tak kol2. awek ney pun dgn rasa bimbang dan susah hati takut pakwe dia tercekik tulang kea pa ke kan kol la lagii…
tuttttttttt ( tak angkat ) kol lagi!
tuuuuuuuuuuuuuuutttttttt ( bru angkat )
awek pun tnya “ abg buat apa?” pakwe dengan rasa tak bersalah dia. dengan muka air liur basi melekat merata. “ abg tgh tido” awek jwb…”owhhh ang sedap duk tidoqq aku kat sini tgu laa ang dari tadi kata lepas makan kata nak kol!!” tapi sayanggnyaaa kata2 itu hanya kat kerongkong tak keluar daripada mulut. dan simtom2 nak merajuk bermula~ awek pun mula merajuk~ bila pakwe tnya :
pakwe :“ syg tgh wat per”
awek : “ tk bt pe”
pakwe : “ syg dah makan?”
awek : “ dah”
pakwe : “ syg dah mandi?”
awek : “ dah.”
pakwe : “ esk ada p mana2?”
awek : “ tak”
Tahukah anda? tanda2 seorang pmpn merajuk antaranya ialah membalas mesej pendek! masih memblas tetapi tidak spt biasa tetapi mlgnya lelaki langsung tidak menyedari tentang itu bahkan mereka akan berkata begini :
pakwe : “napa bls msg pendek2 ney? kalau tak nak msej tak pala”. ( eh, dia plak yang marah kan?) kdg2 dia dorg bls mcm ney plak “ bz erk? tak per la wat keja dulu, nt dh abeh wat keja msej abg”
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
aku tengah merajukkkkkk laaaaaaaaa napa tak faham!!!
P/S utk encik lelaki : kalau tak nak kami merajuk. jgn buat tak tahu ajer bila wat silap tu. ada faham? mcm kes kat ats ney ^ kalau la masa kol tu laki tu cakap.. “ minta mf syg , tak kol syg, abg tertido tadi ..maaf tauu..meh cini abg kol balik k” haaaaaaaaa encik lelaki sila copy ayat ney n paste kat kpla otak k. cnfrm pas ney u all tertnya2 “ bila awek aku nak merajuk ney??”
sekian…episode pertama awek dan pakwe episode ‘ merajuk ’

6 comments:

cik kiAh said...

sue...citer pengalaman sendiri ke ape nie???amboi..siap bagi ayat lagi tu yer..nnt aku suh laki aku bace blog ko...suh dia paham sket sebnyak..kn3...

CiK MeRaH JaMbU~ said...

hahaha lbh kurang laa kumpul pglaman kwn2 sama pastu wat ksimpulan pgai lelaki mang cam gitu kan? hahaha bgus2 soh dia baca bagi ada kesedaran sikit hehhehe

GreeN said...

lorh...........klu laki merajuk
ayat pompuan mcm mne plak....hahahahaha

CiK MeRaH JaMbU~ said...

hurm " u merajuk ke? ok fine! i pun merajuk sebab u merajuk! " hahahahah

~PERMATA ISLAM~ said...

i think, girls cube baca buku : act like a lady, think like a man atau buku mens from mars, women from venus. Semua yang kita impikan cmtu susah menjadi realiti. Kerana mereka lahirnya sudah begitu. They think big, think far and obvious towards succes. Sometime, jangan harap la dorang akan jd camtooo...huhuhu..

CiK MeRaH JaMbU~ said...

memg pun...sbb fitrahnya dorg memg mcm tue..tapi pahh dorg boleh aja brubh sikit utk kbhgian org yang dorg sygggg tapi nak ke?? persoalannyaaa kannnnnnnn huhuhuhu

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com